Už to konečně vypadá jako raketa, ty předchozí vypadali jako bojler. to "batmaster" na metan jsou motory přesně že to má menší specifický impuls, tak se to dá lépe regulovat, jednodušší skladování, levnější, počítají s tím že by si metan mohli vyrobit na marsu. Z hliníku na nerez zase přešli z důvodu nižší ceny, větší pevnosti, nepotřeby tepelné ochrany
Odpovědět0 0
O palivu jsem já nemluvil a důvody, proč Elon přešel na ocel mám načtené.
Jen mě prostě ještě nic nepřesvědčilo, že to byla dobrá volba. Uhlíková vlákna, ze kterých to mělo být původně jsou sice drahá a náročná na výrobu a musí nést více tepelné ochrany, ale zase nemají tolik spojů, které mohou selhat. A pokud by měla být znovu-použitelnost tak rychlá a bezproblémová stačilo by pouze pár kusů SS a cena za kus by nebyla tak rozhodující.
Na druhou stranu by ale prototypování nebylo tak rychlé a každé selhání zakončené explozí by finančně hodně bolelo.
Odpovědět0 0
On je spíš problém v tom, že je uhlíkový kompozit sice lehký a pevný, ale také dost křehký. Což není zrovna vítaná konstrukční vlastnost, natož u konstrukce, kde se počítá s dlouhodobým namáháním.
Odpovědět0 0
Ať to dobře dopadne. Ale teda, když kouknu na tohle a SLS, tak mi SLS přijde jako dinosaurus. Navíc neslušný, takový co si ani nepočkal na asteroid a chcípl dřív. Už jen koncept kompletně znovupoužitelného stroje versus rozpadavý krám na jedno použití a vyhození. A pohon. Vodík má sice vyšší specifický impulz, ale bohatě to vyváží problémy s ním. Oproti tomu tekutý metan je v pohodě skladovatelný až do aleluja. Jak na zemi, tak ve vesmíru.
Odpovědět0 0
Už když jsem viděl poprvé plány na BFR, tak jsem tomu moc nevěřil. A dodnes mě Elon "nepřesvědčil", že to bude fungovat. Je to úplně jiná liga než F9. (Obzvlášť jsem se podivoval přechodu na nerez ocel.)
Nicméně moc jim držím palce ať to vyjde a určitě budu (jako vždy) pokus sledovat. Moc rád bych se dožil opravdového nasazení.
S takovým nosičem by nemusel být problém třeba prozkoumávat naši soustavu za použití úplně jiných rychlostí a velikostí sond.
Jen si myslím, že pokud neukážou 99,99% spolehlivost, NASA je bez "záchranné věžičky" astronauty vozit nenechá.
Odpovědět0 0
Ano, také očekávám novou generaci sond, oproti současným o hodně rychlejší a pokročilejší. Start s něčím podobným druhému stupni Falconu rovnou z LEO, nebo ještě vyšší dráhy a pak užití iontových motorů. Výsledkem jsou "trochu" rozvernější dráhy, kam lze co poslat a o dost lepší časy letu. (a že to pravděpodobně bude levnější, než cena NASA za vynesení blbého komunikačního satelitu)
Odpovědět2 0
Myslím, že se můžeme těšit na to, jak ta raketa exploduje. I sám Elon psal, že je asi 1/3 šance, ze vše vyjde. Ať už to dopadne jakkoliv, budou mít hromadu dat na další testy, rakety staví dost rychle.
Odpovědět0 0
Moc bych si přál, aby to letělo a přistálo v pohodě. Každý úspěch i neúspěch sice posouvají vývoj dál, ale bez těch výbuchů to je myslím lepší.
Na druhou stranu se jim tam pak hromadí prototypy, takže .... :) ;)
Odpovědět0 0
No jo, ale kdo ten bordel má pořád uklízet když to vybuchne
Odpovědět0 0